Friday, December 11, 2009

Majlis Perasmian Masjid Bandar Di Raja Klang.


(rehearsel) sehari sebelum majlis sebenar

assalamualaikum....ok arini adalah hari Keputeraan Negeri Selangor...so, nampaknye ini adlh hari cuti umum bg rakyat negeri selangor....heheh tp aku kene keje..maksud aku kene keje tu bukan ape...sbnrnye arini jgk perasmian masjid bandar diraja klang, oleh itu Sultan Selangor dtg untuk merasmikan masjid tersebut...jd aku ni salah sorg dr urusetia tersebut, tp aku hanye ahli Koir JAIS dan kene menyanyikan lagu negeri selangor setiap kali function yg melibatkan Tuanku kene hadir...so majlis tu bermule pd kul 12.00 tgh...fuuuuuuhh, mmg panas terik betul mase tu..aku ngn geng ahli koir yg lain, dah standby terpacak untuk menantikan ketibaan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor...tp takdelah kitorg pacak awal2...agak2 dlm 15 init baru kitorg g ngn siap testing suare.heheheh..test test 1..2..3..sblum tu..kitorg lepak dulu kat restoran depan masjid tu..yelah haus tu bile time2 panas mcmnie, sambil melihat org2 besar kerajaan negeri selangor hadir...So tetibe, dlm kul 11.30 kapten koir kami panggil untuk siap sedia...Tuanku hadir bersame anakandanya Raja Muda Tengku Amir dan kerabat2nye...so selepas setel kami nyanyikan lagu Negeri Selangor,majlis itupun bermule, kemudian bacaan yassin dan doa selamat sempena hari keputeraan dan terus solat jumaat..Mase tu aku memg ngantok sgt...tak tahan beb...nasiblah time solat tu tak tumbang....heheheheh....N last selepas solat, majlis santapan pun bermule dan terus penyampaian cenderahati dr wakil2 masjid,daerah,jabatan dan rakyat...setelah selesai keberangkatan pulang Tuanku pun diumumkan dan sekali lg kami menyanyikan lagu Negeri Selangor...nak tau mase last tu,kami punyelah kenyang,nasiblah tak tersangkut2 suare tu...tp alhamdulillah semuanye berjalan dgn lancar....

"lepak jup"


"aku takde dlm pic nie,coz aku yg snap pic nie"


Sultan Selangor & Raja Muda Selangor


amboooooiii cik farid dan abg Hj.Din

No comments: