Friday, December 18, 2009

Majlis Perasmian Masjid India Klang dan Sambutan Awal Muharram


Masjid India Klang



pemandangan didalam masjid

Selamat menyambut Awal Muhararam (1431 H) untuk semua umat Islam...So untk minggu ni,aku kene keje lg for Majlis Perasmian Masjid India Klang dan seperti bese Sultan Selangor Sultan Sarafudin Idris Shah Al-Haj ibni Al-Marhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj jgk yg merasmikan Masjid tersebut dan majlis sambutan awal muharram dan memberi hadiah kpd tokoh2 maal hijrah jg diadakan serentak..So majlis itu bermula setelah ketibaan Tuanku ke perkarangan masjid serta diiringi dengan selawat Nabi dan diikuti pula dengan lagu Negeri Selangor....So,nak kate canggih memg canggih jgk la masjid tu, klu tgok kat dalamnye...halamak selesanye, siap ade lift lg tu, tp mybe utk org yg kurg upaye lah kan....kos rege buat masjid ni,aku dah lupe,ntah brp juta ntah, klu aku ingat memg aku dah tulis dah brp rege die.heheh...So majlis itu selesai dan keberangkatan pulang Tuanku pd pukul 3.30 ptg..tp sempat jugklah aku ni berposing dgn moto2 polis yg ascott Tuanku,wow gempak beb...mase majlis tuh,fuh memg ramai betul org yg dtg...memg jem lah bandar klang mase tu, yelah byk jln yg ditutup...So, last2 time balik hari hujan lebat giler..aku ngn member yg lain naik moto,ape lg helmet kitorg ni bertakung la penuh dgn air.heheheehheheheh..

ahli Koir JAIS


sempat berposing

No comments: